אזור התעשייה כפר ויתקין
מבצע אפריל משגע בברומו עיצובים! 15% הנחה על כל האתר!

רהיטים מעוצבים מעץ ממוחזר

ריהוט מעץ ממוחזר הוא רהיט עם סיפור ונשמה. בכל פינה בה תבחרו למקם אותו, הוא ייצור אווירה ביתית, חמימה ואפילו נוסטלגית עם נגיעות אתניות, וישדרג את הקו העיצובי. הוא ישתלב נפלא בכל סביבה המעוצבת בסגנון כפרי, וגם יאפשר לכם לתת טון חדיש ורך יותר לסביבת העיצוב המודרני, כשהוא ממתן את הקור התעשייתי האופייני ומוסיף למרחב טוויסט עיצובי מדליק ובלתי שחוק. ידידותי לטבע כבר אמרנו?

בשנים האחרונות בולטת מאוד חשיבותו של הנושא האקולוגי. גם אנו בעולם הרהיטים מייחסים לכך חשיבות גדולה מאוד. ריהוט אקולוגי ירוק אינו גורע ממשאבי הטבע ההולכים ומתדלדלים – ריהוט מעץ ממוחזר. השימוש בעץ ממוחזר ידידותי לסביבה ומעניק מגע ייחודי – חומרי גלם שלא נכרתים מהטבע וגם ריהוט עם אופי והיסטוריה. מצד אחד מתכלה, מצד שני עמיד מאוד. אם כך, מה המשמעות?

סיפורו של העץ הממוחזר

נעים להכיר, עץ הטיק. מדובר בחומר גלם מהאיכותיים ביותר, ובכך אידיאלי בעידן בו אנו חוזרים לשימוש במוצרים איכותיים שעמידים שנים רבות. בשל כך ובשל הטקסטורה הייחודית לו – עץ הטיק מתייקר כל שנה באחוזים רבים.
מדובר בעצים שהשתמשו בהם לפני כמה עשרות שנים לצורך בניית מחסנים, סירות, בתים ומבנים שונים. בדרך כלל מדובר בעץ טיק, שידוע כעץ חזק מאוד שאינו סופח מים ועמיד לאורך מאות שנים – מה שעושה אותו מושלם בתעשיית הריהוט. עם חלוף השנים פירקו את המבנים מפאת חוסר שימוש, והעץ נמכר בעיקר לתעשיית הרהיטים כחלק ממגמה ירוקה. העץ, מספר לנו סיפור שלם על גלגולו הראשון – הצבעים, הטקסטורה הייחודית, שינויי הגוון והעובדה שאף קורת עץ לא דומה לחברתה. גם שאריות לא נותרות משום שהן מתחברות חתיכה ועוד חתיכה לפאזל של סיפור חדש, ואילו המתכות המחברות מתגלגלות לחיים חדשים כידיות לדלת, מסגרות למוצרים כמו מראות מעוצבות ועוד מגוון שימושים אחרים. אין שימוש במכונות גדולות בפסי ייצור, אלא ידיים מיומנות שעובדות בטכניקות מסורתיות, כמו פעם, מבלי לפגוע באופיו הייחודי של העץ המיושן. להוסיף את העובדה שהעץ דורש מינימום עיבוד – ללא שימוש בלכה ושאר מזהמים, העץ מטופל בווקס דבורים ושמנים טבעיים – אנו מקבלים את המשוואה המושלמת של יופי עיצובי עטוף במודעות ירוקה.

עץ טיק מאינדונזיה

מעניין לדעת, שאינדונזיה היא מקור חשוב לעץ טיק בתעשיית הרהיטים והיא אחת המדינות היחידות בעולם בה יש רגולציה וחוקים ברורים לשימוש בעץ כחומר גלם מקיים ואקולוגי. לפי החוק האינדונזי, ניתן להשתמש לצורך תעשיית הרהיטים אך ורק בעץ טיק שמגדלים במיוחד עבור תעשיית זו. משמעות הדבר היא שכל עץ שנכרת מוחלף מיד בעץ חדש שנשתל, כך שנשמר האיזון האקולוגי. הכריתה מתבצעת באופן מורשה ומבוקר ואנחנו מרוויחים רהיט שיעבור לדורות קדימה.

התחלת שיחה
צריכים עזרה?
היי איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן